آیا ابن ملجم (بهمن جازویه) سردار بزرگ ایرانی است؟!
کد 5081
متن شبهه یا شایعه:
ابن ملجم (بهمن جازویه) سردار بزرگ ایرانی
(بهمن جازویه)سردار و دلاورِ ایرانی و یکی از فرماندهان ساسانی
شاید خیلی هاتون این فرد رو نمیشناسید، خیلی ها هم قطعا ایشون رو یک کافرِ بالفطره میدونن، خیلی ها نفرینش میکنن و خیلی ها هم روز ۲۱ ماه رمضان بر روان پاکش درود میفرستند
بگذریم…
بهمن جازویه قهرمان ایرانی از جان گذشته ای که علی ابن ابی طالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند) به شهادت رساند و مسلمانان هویت او را برای ۱۴۰۰ سال مخفی نگه داشته اند…
بگفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن بدست اعراب اسیر می شود، او را بهمراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فرستند. از آنجائیکه فردی بسیار توانا و هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او صرفنظر و او را بکار می گمارند. نام او را می پرسند: میگوید «بهمن جازویه»، اما تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود.
از آنجائیکه در فرهنگ عرب نام خانوادگی وجود نداشته و ندارد ، در نتیجه افراد را بنام پدر آنها لقب می دادند و چون در گذشته بسیاری از اعراب چند پدری و یا پدرم شخصی نداشتند، آنها را به شغل و پیشه ای که داشتند، لقب می دادند. مانند عمر ابن خطاب (عمر پسر خطاب). خلاصه نام و شغل پدر او را می پرسند: تلفظ نام پدرش نیز برای اعراب تازی ساده نبود، می گوید پدر من افسار گیر بوده (فردی که افسار اسب پادشاهان و فرمان دهان بلند پایه را در هنگام جنگ و کارزار نگاه میداشته). افسار گیر به عربی می شود «ملجم» و این ساده ترین نامی بود که اعراب تازی تواستند روی بهمن جازویه بگذارند و از آن پس او را «ابن ملجم» ( پسر افسارگیر) نامیدند.
در پی بررسی های استاد فولادوند در ۱۵ سال گذشته و معرفی شخصیت گم شده بهمن جازویه برای نخستین بار، اسلام خواهان کوشیدند در مقابل اسنادی که همه آنها از سوی تاریخ نگاران عرب گرفته شده است و غیر قابل انکار هستند، تاریخ پژوهان اجیر شده خود را به صحنه بفرستد تا واقعیت اسلام ستیزی ایرانیان را کمرنگ کنند. علاوه بر اسناد انکارناشدنی باید به این تاریخ نگاران کربلایی گفت که اصولا در جهان عرب (حتی مصر و سوریه) از زمانی که نام خانوادگی رواج پیدا کرده است، خانواده ای به نام «ملجم» موجود نیست که بهمن جازویه «ابن» او باشد.
اما آنچه که برای بهمن جازویه مهم بود، اینکه مقاومت کند تا سر فرصت انتقام خونهای ریخته شده ایرانیان بی گناه و بریدن سر هزاران جوان پاک و وطن پرست را از علی بگیرد که در تجاوز به دختران و قتل عام فرزندان ایران نقش عمده ای داشته و اینجاست که در روز موعود به عهد خویش در برابر خونهای بناحق ریخته شده هموطنانش عمل می کند و علی را با یک ضربه شمشیر در مهراب مسجد، آلوده بخون و به زندگیش پایان می دهد. و ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال فریب شیادان و دکانداران روضه خوان را خورده و در ماههای رمضان گفته ایم «لعنت بر ابن ملجم که علی را کشت» ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال نخواستیم که بدانیم این ابن ملجم چه کسی بوده و چرا علی را کشت؟
بخشی از اسناد:
1. کتاب الطبقات الكبرى نوشته: ابن سعد، در جلد پنجم صفحه 2632 و 2633 به طراحت کشنده خلفای راشدین را توضیح داده و نام برده البته نام جاذویه را ( زاذویه) نوشته
2. کتاب المورد ( الکامل) جلد دوم صفحه 549
3. کتاب تاريخ الحضارة الإسلامية ( تاریخ و تمدن اسلامی) در صفحه 356 و 357 هم دقیقاً انگیزه واقعی کشته شدن این سه خلیفه و کسانی که این سه را کشتند موالی ها بودند (موالی به ما ایرانیهای اسیر شده میگفتند) طبق صدها سند همین الان هم در تمامی زیارت نامه ها ما ایرانی ها شوربختانه میخوانیم که ( السلام علیک یا مولی الموالی)
4. و در کتاب عبدالرحمان

